Bach & Bruckner | Serie Bach op Vrijdag

Datum: vr. 4 okt. 2024
Regulier*: €27,00
Korting*: €22,00 (CJP/stadspas groene stip)
Student/tot 18jr: €10,00
Passe-partout: 20% korting op totaalprijs
Bach & Bruckner | Serie Bach op Vrijdag

Kamerkoor PA’dam en De Waalse Kerk presenteren in de serie "Bach op Vrijdag" enkele van Bach's mooiste cantates. Tijdens elk concert staat één cantate centraal en wordt Bach steeds in een ander daglicht gesteld. Begin je weekend goed met misschien wel de grootste componist die ooit heeft geleefd: Johann Sebastian Bach.

Hoe zit het met vrouwelijke componisten in de Barok? Hoe verhielden tijdgenoten Bach en Händel zich tot elkaar? Leer Bach én pareltjes van andere componisten beter kennen met kamerkoor PA’dam en het Nicolaas Consort. In een zorgvuldig samengesteld programma door artistiek leider Maria van Nieukerken en organist Wim Dijkstra krijg je niet alleen de kans om te genieten van prachtige muziek, maar leer je ook meer over de componisten zelf. Met live muzikale voorbeelden en toelichting door expert Gustavo Trujillo komt de muziek tot leven!

Programma Bach & Bruckner

• J.S. Bach  Cantate Was Gott tut, das ist wohlgetan, BWV 99
  • A. Bruckner  Christus factus est
  • A. Bruckner  Locus iste
  • J.S. Bach  Fantasie en fuga in g-klein, BWV 542

Passe-partout

Passe-partouthouders van de serie Bach op Vrijdag genieten van maar liefst vijf concerten voor de prijs van vier en verzekeren zichzelf van de beste plaatsen bij ieder concert.

Passe-partout kopen

Over de musici

Kamerkoor PA’dam is een eigentijds vocaal ensemble, bestaande uit veelzijdige ambitieuze professionals en staat onder de energieke leiding van dirigent Maria van Nieukerken. Zij onderscheiden zich door een ondernemende instelling, veelzijdige programmering en originele aanpak. Het Nicolaas Consort is opgericht door organist Wim Dijkstra en bestaat uit professionele musici afkomstig uit tal van landelijke, professionele ensembles en orkesten. Naast ervaren instrumentalisten maken regelmatig jonge, ambitieuze musici deel uit van het ensemble. Bezoek de website van PA'dam voor meer informatie.