Fagottet van Pynarello

Stadspas: €17,50
< 12 jaar: Gratis
Fagottet van Pynarello

Stichting Noorderkerkconcerten organiseert jaarlijks een reeks van 30 succesvolle concerten in de Noorderkerk, waarbij topmusici uit binnen- en buitenland repertoire uit alle windstreken ten gehore brengen.  De Waalse Kerk verheugd om een aantal van hun prachtige concerten te huisvesten!

Pynarello brengt klassieke muziek nét even anders: spontaner, avontuurlijker en zonder dirigent of bladmuziek. Zo ook het vierkoppige Pynarello Fagottet dat ontstond tijdens één van de lockdowns in 2020 toen samenspelen in grotere formaties even niet kon. Net als alles bij Pynarello is ook de bezetting van dit kwartet anders dan anders: viool, altviool, cello en fagot. Inmiddels heeft het kwartet op vele verschillende locaties concerten kunnen geven, van buurthuis tot livestream en van festival tot concertzaal. Alle stukken zijn speciaal bewerkt voor deze ongewone bezetting. Van de Franse barok van Rameau tot een stomende Jig van de Nederlandse Oene van Geel.

Uitvoerenden

Merel Vercammen viool
Judith Wijzenbeek altviool
Emma Kroon cello