Hannes Minnaar | Bösendorfer Piano Series

Datum: 21 november 2024
Kaarten regulier: €35,00
Kaarten korting: €27,50 (CJP/stadspas groene stip)
Kaarten student: €12,50
Foto: Green Room Creatives - Lars van den Brink

Hannes Minnaar | Bösendorfer Piano Series

‘Hannes Minnaar is geen pianist die de muziek gebruikt om zijn kunstjes te etaleren. Eerder andersom: hij zet zich maximaal in om de muziek te laten spreken.’ – Trouw

Met trots verwelkomen we dit seizoen weer een van de toppianisten van ons land: Hannes Minnaar! Hij combineert deze avond publieksfavorieten van Schubert en Chopin met misschien een iets minder bekende componist: Max Reger. Van deze enorm productieve componist, die op zijn 34e al zijn 100e opus had bereikt, speelt Minnaar de Variaties en Fuga op een thema van J.S. Bach. Voor de pauze hoort u de Sonate in A-groot van Schubert, waarin zijn kwaliteiten als liedcomponist duidelijk naar voren komen, en Chopins 4 Impromptu’s. Deze fantasievolle werken, geschreven voor de intimiteit van de Franse salons, komen prachtig tot hun recht in de intieme sfeer van De Waalse Kerk.

Pers en publiek beschrijven Hannes Minnaar als een pianist die de essentie van de muziek weet over te brengen. Ze prijzen zijn spontaniteit, natuurlijk spel en ongedwongenheid, die niet in oppervlakkigheid verzandt. Naar aanleiding van zijn recital in de Amsterdamse serie Meesterpianisten in 2019 – als eerste Nederlander in tweeëntwintig jaar – schreef NRC dat zijn spel ‘vrij is van bluf en branie en te allen tijde de muziek dient’. Minnaar won erkenning onder andere bij het Concours de Genève (2008, 2e prijs) en de Koningin Elisabethwedstrijd (2010, 3e prijs). Hij werd een Borletti-Buitoni Trust Fellow in 2011, en ontving de Nederlandse Muziekprijs in 2016. Zijn laatste opname van de Goldbergvariaties, opgenomen in onze kerk, kreeg veel bijval, waaronder een Diapason d’Or en een Edison Klassiek.

F. Schubert: Sonate in A-gr., D. 664

F. Chopin: 4 Impromptu’s

~ Pauze ~

M. Reger: Variaties en fuga op een thema van J.S. Bach, op. 81

Kaarten (online voorverkoop)*

Regulier €35,-
Korting  €27,50 (CJP/stadspas groene stip)
Student €12,50

Over de Bösendorfer Piano Series

De Bösendorfer Piano Series is een reeks intieme pianorecitals, waarin negen toppianisten schitteren achter onze Bösendorfer Imperial Grand vleugel. De Bösendorfer Piano Series wordt mede mogelijk gemaakt door Sofitel Legend The Grand Amsterdam.